A legutóbbi Budapest-bejegyzés sikerére való tekintettel és olvasóink kérésére összeszedtük, milyen fejlesztések valósultak meg 2010 és 2015 között.
Közösségi közlekedés
- M4
A négyes metró története az egyik legütősebb érv arra, hogy miért ne legyen soha többé balliberális vezetője Budapestnek. DemszkyGábor sokáig csak ígérgette, végül 2006-ban megindult az építkezés, de a többi projektjükhöz hasonlóan ez is kudarcba fulladt. 2010-ben aztán a fideszes városvezetés vette a kezébe az ügyet, és ez meg is látszódott: 2014 tavaszán az ígéretüknek megfelelően gond nélkül át is adták Európa egyik leglátványosabb metróvonalát.
- Felszíni közösségi közlekedés
A főváros arculatának javulásához az új égszínkék autóbuszok is jelentősen hozzájárulnak.Emellett kevesebbet fogyasztanak és halkabbak, mint a régi, leharcolt Ikarusok.Károsanyag-kibocsátásuk sokkal kisebb, mint elődjeiké, az alacsonypadlós kialakítás pedig nagyban megkönnyíti az idősek, a kisgyermekesek és a mozgásukban korlátozottak utazását. Büszkék lehetünk arra is, hogy jelenleg a magyar főváros rendelkezik Európa legnagyobb hibridbusz-flottájával. A kötöttpályás közlekedés is nagy fejlődésen ment keresztül, csúcstechnológiájú CAF villamosokkal és Solaris-Škoda trolibuszokkal közlekedhetünk szerte a városban. Elkészült a budai fonódó villamoshálózat is, amely átszállásmentes kapcsolatokat biztosít Dél- és Észak-Budaközött. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a jobboldali városvezetés a polgári kormány közreműködésévela rendszerváltás óta eltelt időszaklegnagyobb járműfejlesztési programját hajtotta végre Budapesten.
Közterek
A Budapestet lezüllesztő Demszky Gábor a turisták által leginkább látogatott városrészek miatt sem izgatta magát. A Károly körút, a Nyugati tér, a Ferenciek tere, a Kálvin tér és a Madách tér és a borítóképen szereplő Baross tér szintén felújításért kiáltott, a fideszes városvezetés pedig meghallotta azt. A lenti képek többet mondanak minden szónál.
- Kossuth Lajos tér
Az Országház épületét az állványzat, a Kossuth Lajos teretpedig a parkoló autók csúfították el. No meg Károlyi szobra. Hála a jelenlegi kormánynak, mindegyik eltűnt, így a nemzet főtere és az Országház épülete visszanyerte korábbi lenyűgöző külsejét. gróf Andrássy Gyula és gróf Tisza István szobrai pedig visszkerültek az őket megillető helyre.
Kossuth Lajos tér
Károly körút
Nyugati tér
Ferenciek tere
Kálvin tér
Madách tér
Közműfejlesztés
Budapest jobboldali vezetése a kevésbé látványos, ám nélkülözhetetlen fővárosi szennyvízelvezető és –tisztító rendszer átfogó felújításáról is gondoskodott,emellett a hulladékgazdálkodási rendszert is új alapokra helyezte. Ezzel végbe ment a rendszerváltás utáni legnagyobb volumenű közmű-korszerűsítés is, így egy újabb szempontból javult a városlakók életminősége.
Kulturális és oktatási beruházások
A polgári oldal hozzájárult a főváros kulturális életének fellendítéséhez is. Átadták az újjávarázsolt Zeneakadémiát, illetve megmentették az Erkel Színházat és visszaadták eredeti fényét. Budapestről pedig régóta hiányzott egy olyan színvonalasan működő és minden igényt kielégítő zenei intézmény, mint a Budapest Music Center. Teljesen megújult a Ludovika épülete is, amelyre eredeti szellemiségéhez hű feladatot bíztak, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem lelt otthonra benne.
Zeneakadémia
Erkel Színház
Budapest Music Center
Nemzeti Közszolgálati Egyetem (Ludovika Campus)
Várkert Bazár
A Budai Vár és közvetlen környezete kétségtelenül Budapest ékköve, a város szimbóluma, ám mindezidáig kevés rendezvényekre alkalmas közösségi térrel rendelkezett. Így kézenfekvő volt a korábban méltatlanul mellőzött és ezáltal súlyosan amortizálódott Várkert Bazár renoválása. A polgári kormány által 2014-ben átadott épület tömegével vonzza a turistákat, hiánypótló kiállításoknak helyet adva falai között.
Várkert Bazár
Sportfejlesztések
Budapest sporthagyományai megkövetelik, hogy magas színvonalon szolgálják ki a különböző sportágak kedvelőit. Ennek szellemében épült meg a világszínvonalú Groupama Aréna, illetve újult meg a Tüskecsarnok is.
Groupama Aréna
Tüskecsarnok