Spíler

Magyarország nem érdemeli meg Róna Pétert

Közzétéve: 2014. január 09. Szerző: OriginalSpíler

Magyarország nem érdemli meg Róna Pétert.png

"Az utolsó pillanatban vagyunk" címmel jelentetett meg felhívást a Farkasházy Teddy Kertjében Pörköltező Frottírzoknis Baloldali Értelmiségiek Egyesülete. Az utolsó segélykiáltásnak tűnő felhívás mondandója kettős: egyrészt mindenki a fedélzetre, másrészt válasszatok új kapitányt.

A tegnapi tárgyalások fényében szinte mindenki biztosra veszi, hogy Mesterházy az új kapitány, de láttunk mi már falon pókot. Az új kapitányjelöltek között ott van Róna Péter is, mint - ahogy hírlik - Bajnaiék favoritja az ellenzéki kalózhajó vezetésére.  Az a Róna Péter, aki 2012 novemberében nyílt levelében ment neki Bajnai Gordonnak és tette meg a devizahitelezés okozta problémák egyik forrásának. Ezt így hogy?

Róna Péter 2012 novemberében elköszönt a hazai közélettől. Döntéséről így ír búcsúlevelében Schiffer Andrásnak az LMP társelnökének mikor az E14 felkérte az LMP-t a választási együttműködésre 2012-ben.

„Mint szintén tudod, 2006-tól kezdve kétségbeesetten írtam és nyilatkoztam a devizahitelezés leállításáért, amiért meg is kaptam a „kókler” minősítést a devizahitelezés megalkotóitól. Kik voltak ők? Hát Járai Zsigmond, Király Júlia, Simor András, Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon, Oszkó Péter és Felcsúti Péter.”

„Megpróbáltam elfogadni az „összefogás” valamiféle változatát, túllépni azon, amit a felsoroltak tettek, mert hát a „jogállamiság helyreállítása” stb. tényleg lehet, hogy fontosabb, mint azoknak a nyomorultaknak a sorsa, akiket kilakoltattak, akik családja és élete szétment. Bitó László ösztönzésére tehát találkoztam Bajnai Gordonnal és Kónya Péterrel abban a reményben, hogy az önreflexió valamilyen formáját fogom megtapasztalni. Megkérdeztem Bajnaitól: visszatekintve, mit csinálnál másképp? Válasz: ha valakinek van kritikája döntéseivel kapcsolatban, ő persze áll a kritika elébe. Mondtam: nekem van, a devizahitelezés és a banki magatartási kódex. Válasz: akkor ez volt a legjobb.”

„Itt jutottam el magyarországi utam végéhez. […] Mára már megbántam, hogy egy pillanatra is elképzelhetőnek tartottam az együttműködést ezzel az álnok, cinikus és erőszakos bandával, és kénytelen voltam szembenézni azzal a felismeréssel, hogy ott, Magyarországon, nem tudom jól csinálni a dolgokat, nem megbízható az ítélőképességem, nem tudok eredményes lenni. Jobb tehát ha nem próbálok innen kibicelni. Itt viszont sűrűsödnek a feladataim.”

Aztán Róna visszatért a pártalapítványhoz, miután a PM-esek elhagyták az LMP-t és Bajnai-legyények lettek.

Úgy néz ki Mesterházy Attila kaján mosolyából, ő lesz a baloldal miniszterelnök-jelöltje, ugyanakkor Róna Péter elismerte, hogy történtek „informális beszélgetések” esetleges indulása kapcsán. Ki érti ezt? Bajnai Gordon azok után, hogy sikertelenül próbálta asszimilálni az LMP-t, azok után, hogy Róna egyértelműen felelőssé tette a devizahitelezésben játszott elévülhetetlen tetteiért, megpróbálta meggyőzni Rónát, hogy legyen miniszterelnök-jelölt.

Ezt csak Lendvai Ildikó és a vének tanácsa értheti. Szép eredményt értek el. Gyurcsány bejött a szobába.

Közzétéve: 2014. január 09. Szerző: OriginalSpíler

A bejegyzés trackback címe:

https://spiler.blog.hu/api/trackback/id/tr185808976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászólások

komment hozzászólás
süti beállítások módosítása