Nehéz napokat élnek át most a balliberálisok. Hiába várták, hogy kárörvendően gúnyolódhassanak a nemzeti tizenegyünkön. Sőt több mint egy hete nemzeti büszkeség tölti meg az embereket országszerte. Hiába rontottak a balliberálisok ismét saját nemzetükre, nem sok sikerélményük volt az elmúlt hetekben. Ma ráadásul még az is kiderült, hogy hiába jelentették fel Magyarországot Brüsszelben, és hiába csaptak eszeveszett hisztit a hazai és a nemzetközi médiában, a felcsúti kisvasút pont úgy üzemel, ahogy azt a Brüsszelnek megküldött tervekben előrejelezte Magyarország.
Nagyot szólt a hír, hogy Jávor Benedek bejelentése nyomán uniós eljárás indult a felcsúti kisvasút ügyében. A cikk szerint a kisvasút költségeinek 80 százalékát az EU finanszírozta, és bár a kormány napi 2500-7000 utast ígért, a működés első hónapjában átlagosan csak napi 30-50 ember váltott jegyet a nosztalgiavonatra.
Korábban a kisvasút engedélyezési dokumentációjára hivatkozva írta meg a balliberális sajtó, hogy napi 2500-7000 utassal számolnak az iratok. Ma viszont kiderült, hogy az Átlátszó nagyon benézte ezt a számot, és félreértelmezte a dokumentumot, hiszen amit utasszám-becslésnek hitt, az egy rutinkalkuláció, ami csak azt mutatja meg, hogy kisvasúton közlekedő kocsik teljes és 50 százalékos kihasználtság esetén hány főt tudnának szállítani. Sőt, nem is a felcsúti kisvasútra, hanem a Bicske-Lovasberény normál nyomtávú vonal első ütemére vonatkozik. Tehát szó nincs arról, hogy bármiért eljárást indíthatna az EU.
Kiderült az is, hogy a kisvasút építését előkészítő valódi dokumentumok csak évi 10 ezer utassal számolnak, ami arányaiban pont megfelel a kisvasút jelenlegi kihasználtságának.
Nincs új a nap alatt. Bebizonyosodott, hogy a baloldal ismét kollektíven hazudozott, egymás hamis állításaira licitálva. És nemes hagyományaihoz híven alaptalanul jelentették fel az országot külföldön.