Szenved az útdíjtól Budaörs. Nem bírják ki az ott lakók az évi 5 ezer forintos pályamatricát. Tényleg megnövekedett emiatt a forgalom, és ha igen, mi lehet ennek az oka? Ennek jártunk utána.
Valóban megnövekedett a forgalom?
A Wittinghoff Tamás sztárpolgármester-féle forgalomszámlálást a Pannon Engineering Kft végezte. E szerint 15-35 százalékkal emelkedett a forgalom 2013 márciusához képest. Vannak problémák a számításokkal:
- Az év különböző időszakait hasonlították össze. 2013 márciusában még keményen ment a tél: „Ne hagyja el gépjárművét! Belügyminisztérium” megvan? Valószínű kevesebben vették elő az autót a kemény idő miatt.
- 2013 márciusa óta 25 százalékkal esett a benzinár, ami azt jelenti, hogy többen ülnek autóba.
Ön megbízna ennek a cégnek a számításaiban?
Kicsit utánanéztünk ennek a cégnek és két érdekes dolgot is találtunk. Az egyik, hogy a cége ide van bejegyezve:
A másik, hogy semmilyen referenciával nem rendelkezik, honlapja szerint, amely nagyon retrónak mondható:
A Leggazdagabb város
Budapest lakosságának jelentős része Budaörsre jár vásárolni, főleg hétvégente. Vagyis, a budaörsiek dúskálnak a pénzben. Olyannyira megy a lubickolás, hogy a sváb város az egyik leggazdagabb és legfejlettebb Magyarországon:
- 2006-ban Magyarország legfejlettebb települése 17 szempont szerint a KSH összehasonlító elemzése alapján
- 2008-as GfK mérés szerint Budaörsön laktak a leggazdagabb magyarok.
- 2009-ben szintén Budaörs volt a leggazdagabb település.
- 2011-ben immár 30 szempont alapján továbbra is Budaörs bizonyult az ország legfejlettebb településének
- 2012-es adatok alapján Budaörsön volt a magyarországi városok között a legmagasabb az egy főre eső helyi iparűzési adóbevétel. Összességében a negyedik legnagyobb bevételt produkálta Budaörs, maga mögé utasítva majdnem az összes megyeszékhelyet és megyei jogú várost.
- 2012-re Budaörs már csak (!) a 10. leggazdagabb település az országban. Ellenben Budaörsön volt a magyarországi városok között a legmagasabb az egy főre eső helyi iparűzési adóbevétel. Összességében a negyedik legnagyobb bevételt produkálta városunk az országban, maga mögé utasítva majdnem az összes megyeszékhelyt és megyei jogú várost.
Tetemes adósság
Wittinghoff Tamás „kiváló” gazdálkodását jelzi, hogy a város 2014-re 6,4 milliárd forint adósságot halmozott fel. Ráadásul az Origo gyűjtése alapján az agglomerációs települések közül Budaörs járt a legjobban azzal, hogy a kormány átvállalta az összes település adósságát.
12 buszjárat a Fővárosba
De vajon hogyan lehet közlekedni, ha a helyieknek rettenetesen fáj az évi Széchenyi-bankó?
- Vonattal nagyjából 5-10 perc az Etele tér (4-es metró)
- További 12 (40, 40E, 87, 87A, 88, 140, 140A, 188E, 240E, 287, 287A, 272) BKV buszjárat áll rendelkezésre a fővárosba jutáshoz. További kettő pedig csak a városon belül közlekedik.
Szóval fel kell tennünk a kérdést, hogy itt egy valós történettel van dolgunk, vagy csak egy nagy ügyes kampánnyal? Szerintünk az utóbbi.