Spíler

Valóban szenvednek budaörsiek az útdíjtól?

Közzétéve: 2015. február 03. Szerző: Edward Blake

30317283.jpgSzenved az útdíjtól Budaörs. Nem bírják ki az ott lakók az évi 5 ezer forintos pályamatricát. Tényleg megnövekedett emiatt a forgalom, és ha igen, mi lehet ennek az oka? Ennek jártunk utána.

Valóban megnövekedett a forgalom?

A Wittinghoff Tamás sztárpolgármester-féle forgalomszámlálást a Pannon Engineering Kft végezte. E szerint 15-35 százalékkal emelkedett a forgalom 2013 márciusához képest. Vannak problémák a számításokkal:

  1. Az év különböző időszakait hasonlították össze. 2013 márciusában még keményen ment a tél: „Ne hagyja el gépjárművét! Belügyminisztérium” megvan? Valószínű kevesebben vették elő az autót a kemény idő miatt.
  2. 2013 márciusa óta 25 százalékkal esett a benzinár, ami azt jelenti, hogy többen ülnek autóba.

Ön megbízna ennek a cégnek a számításaiban?

Kicsit utánanéztünk ennek a cégnek és két érdekes dolgot is találtunk. Az egyik, hogy a cége ide van bejegyezve:

pannon.jpg

A másik, hogy semmilyen referenciával nem rendelkezik, honlapja szerint, amely nagyon retrónak mondható:

pannon3.jpg

A Leggazdagabb város

Budapest lakosságának jelentős része Budaörsre jár vásárolni, főleg hétvégente. Vagyis, a budaörsiek dúskálnak a pénzben. Olyannyira megy a lubickolás, hogy a sváb város az egyik leggazdagabb és legfejlettebb Magyarországon:

  • 2006-ban Magyarország legfejlettebb települése 17 szempont szerint a KSH összehasonlító elemzése alapján
  • 2008-as GfK mérés szerint Budaörsön laktak a leggazdagabb magyarok.
  • 2009-ben szintén Budaörs volt a leggazdagabb település.
  • 2011-ben immár 30 szempont alapján továbbra is Budaörs bizonyult az ország legfejlettebb településének
  • 2012-es adatok alapján Budaörsön volt a magyarországi városok között a legmagasabb az egy főre eső helyi iparűzési adóbevétel. Összességében a negyedik legnagyobb bevételt produkálta Budaörs, maga mögé utasítva majdnem az összes megyeszékhelyet és megyei jogú várost.
  • 2012-re Budaörs már csak (!) a 10. leggazdagabb település az országban. Ellenben Budaörsön volt a magyarországi városok között a legmagasabb az egy főre eső helyi iparűzési adóbevétel. Összességében a negyedik legnagyobb bevételt produkálta városunk az országban, maga mögé utasítva majdnem az összes megyeszékhelyt és megyei jogú várost.

Tetemes adósság

Wittinghoff Tamás „kiváló” gazdálkodását jelzi, hogy a város 2014-re 6,4 milliárd forint adósságot halmozott fel. Ráadásul az Origo gyűjtése alapján az agglomerációs települések közül Budaörs járt a legjobban azzal, hogy a kormány átvállalta az összes település adósságát.

12 buszjárat a Fővárosba

De vajon hogyan lehet közlekedni, ha a helyieknek rettenetesen fáj az évi Széchenyi-bankó?

  • Vonattal nagyjából 5-10 perc az Etele tér (4-es metró)
  • További 12 (40, 40E, 87, 87A, 88, 140, 140A, 188E, 240E, 287, 287A, 272) BKV buszjárat áll rendelkezésre a fővárosba jutáshoz. További kettő pedig csak a városon belül közlekedik.

Szóval fel kell tennünk a kérdést, hogy itt egy valós történettel van dolgunk, vagy csak egy nagy ügyes kampánnyal? Szerintünk az utóbbi. 

Közzétéve: 2015. február 03. Szerző: Edward Blake

A bejegyzés trackback címe:

https://spiler.blog.hu/api/trackback/id/tr287137601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászólások

komment hozzászólás
süti beállítások módosítása