Spíler

Best of Zuschlag könyv – I. rész

Közzétéve: 2014. március 11. Szerző: HanSoloo

spiler_zuschlag.png

A Simon-botránnyal karöltve ismét nehéz helyzetbe kerültek a Kormányváltók, akinek a kampány utolsó heteiben ismét magyarázkodnia kell. Mesterházy Attila például csak annyit tudott nyilatkozni arra az újságíró kérdésre, mi a véleménye arról, hogy egyik bizalmasát, Simon Gábort tegnap őrizetbe vették: semmi. Valószínűleg hasonlóan kiforrott véleménye lehet arról is, hogy Zuschlag János könyvében leírja, Mesterházy is rendszeresen sétált be hozzá, és nyújtotta be „igénylistáját” arról, hogy mely pályázati pénzek hova kerüljenek. Gyurcsány Ferenc is eléggé kellemetlenül érezte magát egy öt perces vallatáson a Zuschlag-ügyről az ATV-ben, pedig ő az a politikus, aki bármilyen helyzetből kimagyarázza magát.

A könyv ezen kívül az eddig sejteni vélt részleteket is megerősíti, vagyis hogy miként folyt az ügymenet és hogyan vitte el Zuschlag mások helyett a balhét. A könyvet szinte az első napon elkapkodták. Több könyvesboltot is végig kellett járnunk, mire találtunk egy példányt. Elolvastuk, a legjobb részleteket kiemeltük. A best of első része következik.

  •  „Zuschlag! Itt az a pont, amikor a biciklit el kell tolni! Nem, talán ez így nem érthető. Másképp fogalmazok: ha most végre nem takarodsz el, akkor beleb…szunk a földbe. (…) Gyurcsány és társai feláldoztak engem. Gyűlöltek, mert okos voltam, törtető, és nem féltem tőlük.”
  • „Nem okoztak fájdalmat. Nem is tudtak volna. Meg különben is fizettek egy vagyont, hogy tartsam a számat.”
  • „Gyurcsány időnként pszichopata módon tud viselkedni. Ez meggyőződésem. A saját hazugságait nem hiszi el, viszont nagyon jól elő tudja őket adni. (…)Megmaradt igazi vidéki tuskónak. Ami leginkább megmaradt belőle számomra, az az ordítás. Gyurcsány mindig ordítozott. Nem tudom miért, ez volt a heppje. Ha ivott, akkor duplán ordítozott. De Gyurcsány máskor és máshol is tudott ordenáré lenni. Embert annyira bunkón még nem láttam emberekkel beszélni, ahogyan ő tudott.”
  • „Mesterházyt viszont személyesen gyűlölte… Amikor miniszter volt, minden jogkört elvett Attilától, azt megcsinálta, hogy korlátozta a mobilszámláját. Légüres térbe tette és minden lehetséges módon megpróbálta ellehetetleníteni.”
  • „Simon ugyanabban a bankban nyitott számlát, amelyik annak a kerületnek a kötvénykibocsátását finanszírozta, ahol Simon Gábor meghatározó politikus volt. Az ügy azért világít rá a hogyan is működik a politika kérdésére, mert egy ilyen kötvénykibocsátást egyedül befolyásolni lehetetlenség. (…) Ebben a rendszerben egyedül valaki nem tud elintézni egy ekkora horderejű dolgot.”
  • „Nem foglalkoztak azzal, hogy törvényes-e vagy sem, nem is volt szempont. (…)Táskában, nejlonzacskóban adták oda, mondjuk nekem, és betettem a páncélszekrénybe. Az MSZP-nél szó szerint egy kockás füzetben vezették ezeket a dolgokat. Haza is vihettem volna.„
  • „Egy másik alkalommal, amikor országgyűlési választások voltak, az állami erdészetek vezetőjével azt kellett megbeszélnem, hogy két forduló között melyik választókerületbe kellene roma közmunkásokat felvenniük. Ezek voltak azok a körzetek, ahol bizonytalan volt, hogy az MSZP nyer, túl szoros volt a küzdelem a két nagy párt között, és az volt a logika, hogy ha felveszünk roma közmunkásokat, akkor biztosan ránk szavaznak.”
  • „Természetesen - mivel az SZDSZ kezében volt a gazdasági tárca, amely döntött ezekben a pályázati pénzekben – mindig az SZDSZ-es vállalkozók nyertek azoknál a pályázatoknál, ahol a beruházások, felújítások eldőltek. Volt egy összekötő, aki az MSZP-s igényeket eljuttatta az SZDSZ-nek.”
  • „Gyurcsány kitalálta, hogy nem lehetek képviselőjelölt, mindenáron szabadulni akart tőlem. 2005 októberében Lendvai, Szekeres és Szilvásy leültek velem, hogy mit kérek cserébe azért, hogy lemondjak a képviselőségről. Megkaptam, amit akartam, én pedig visszaléptem. Ötvenmilliót kaptam egy reklámszatyorban.”
  • „Gyurcsány Ferenc is tökéletesen tisztában volt vele, hogyan megy a pályázati pénzek elosztása, tevékenyen részt is vett benne. Amikor komolyabb pályázatokról volt szó, folyamatosan el voltam igazítva általa.”
  • „Mindig megkaptam az igénylistát a képviselőtársaimtól. Bejött például Mesterházy és azt mondta, hogy a veszprémi fesztiválok sok pénzt kapjanak, mert az neki fontos. Én erre úgy írtam meg a döntési javaslatokat, hogy az ő kérései benne legyenek.”
  • „Két dolog miatt egyáltalán nem aggódtam a sorsom alakulása miatt. Az egyik az volt, hogy Juhász Ferenc azt ígérte, elintézi a kinevezett legfőbb ügyésznél, Kovács Tamásnál, aki előtte húsz évig katonai főügyész volt és a honvédelmi minisztérium állományába tartozott. Régi MSZP-s, MSZMP-s káder hírében állt. Joggal hihettem, hogy semmi bajom nem lesz. (…) Gyurcsány Ferenc pedig olyan szinten kapcsolódott az egészhez, hogy amikor már komoly baj volt, megkért, keressem fel dr. Bánáti János ügyvédet, aki majd segít.”
Közzétéve: 2014. március 11. Szerző: HanSoloo

A bejegyzés trackback címe:

https://spiler.blog.hu/api/trackback/id/tr55853945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászólások

komment hozzászólás
süti beállítások módosítása