Spíler

Bagoly mondja: Szigetvári, a céges ki- és belépések zsonglőre

Közzétéve: 2015. december 09. Szerző: Virágelvtárs

image_4.png

Giró-Szászt fikázta pár hete Szigetvári Viktor, akihez az RTL Hírek mintha házhoz menne a kommentekért. Az egyetlen gond, hogy a „nagyon tisztességes” kifejezést percenként átlagban négyszer használó guru korábban a saját cégével szinte ugyanígy járt el. Szintén zavaros az RTL közvetett tulajdonosa és az Együtt-hátország viszonya.

„Elfogadhatatlan szerintünk az, hogy Giró-Szász András adja és veszi a saját cégeit, miközben mindenki tudja, hogy ez valójában az ő cége” – mondta 2015. november 30-án az RTL KLUB híradójában Szigetvári Viktor, az Együtt pártelnöke. Holott Szigetvári korábban szinte pontosan ugyanazt tette, mint amit most Giró-Szász kapcsán kritizált.

Szigetvári Viktor 2007-ben alapította a Szigetvári és Társai Kommunikációs Kft.-t, az Ipsos közvéleménykutató korábbi vezetőivel, Levendel Ádámmal és Sterk Péterrel. Mikor a cégben ügyvezetőként is működő Szigetvári 2009 áprilisában Bajnai Gordon kabinetfőnöke lett, eladta a cégben lévő egyharmadnyi tulajdonrészét tulajdonostársainak. A cég is nevet váltott ugyanezen időszakban, átmenetileg Hang Out Kft.-ként működött. A cég neve is beszédes lehet, hiszen magyarul kilógatást, kiterítést jelent, ami egy majdani „visszaszedésre” is utalhatott. Szigetvári 2009 év végéig volt kabinetfőnök, majd a következő év, 2010 májusától visszalépett, immár hetvenszázalékos tulajdonos lett a cégben. Ezzel együtt újra ő lett a vállalkozás ügyvezetője, és a cég is visszavette Szigetvári nevét.

Nemcsak a nyilatkozó, hanem a közvetítő is érdekes. Nem mellékesen ugyanis érdemes megjegyezni, hogy Szigetvári és pártja évek óta kiemelt szereplő az RTL Híradóiban, az egyszázalékos, tehát munkáspártnyi erősségű csapat annak ellenére villoghat minden este a legnézettebb kereskedelmi csatornán, hogy még országgyűlési képviselőcsoportja sincs.

Minderre azonban magyarázatul szolgálhat az RTL tulajdonosi köre. Ugyanis a magyar RTL tulajdonosa a nemzetközi RTL-csoport, annak – ma már – 90 százalékos tulajdonosa a Bertelsmann Részvénytársaság, amelyet 78 százalékban a Bertelsmann Alapítvány tulajdonol. Ez az alapítvány finanszírozza – Soros György mellett – az Együtt hátországát, a 2013-as és 2014-es kampányévekben kifizetett kiadásaival mindmáig elszámolni képtelen Haza és Haladás Alapítványt. Az Együtt eközben rendszeresen és visszatérően képviseli az RTL Klub érdekeit a magyar közéletben, amely nagy teret enged az Együttnek híradójában.

image_5.png

A televízió profitja közben folyik az alapítványhoz, és a kör újraindulhat.

Egyébként ma van a korrupcióellenes világnap, az Együtt is tüntetett.

A baglyok pedig csak huhognak, és nem azok, amiknek látszanak.

Közzétéve: 2015. december 09. Szerző: Virágelvtárs

A bejegyzés trackback címe:

https://spiler.blog.hu/api/trackback/id/tr958151528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hozzászólások

komment hozzászólás