Spíler

Ami működik azon nem kell változtatni

Közzétéve: 2014. november 24. Szerző: Edward Blake

 1_9.jpg

Mi bevallottan nem értünk a közlekedés tervezés részleteihez, azonban nagyon úgy tűnik, hogy van, aki viszont igen. Össze sem lehet hasonlítani a 2014-es BKK állapotát a 2010-ben átvett BKV helyzetével. Ha tehát rajtunk múlna, akkor hagynánk szépen dolgozni Vitézy Dávidot.

 750 új busz, 24 új troli, 47 új villamos

Tegye fel a kezét, aki még emlékszik arra, amikor a téli hónapok során volt olyan, hogy nem tudott elég busz a kiállni a garázsokból műszaki okok miatt? Pedig ilyen is volt. A helyzet azóta nemhogy megoldódott, de 750 busz került beszerzésre, melyek szinte kivétel nélkül alacsonypadlósak. Így már közel vagyunk ebben a mutatóban is az európai átlaghoz. Okos húzás volt továbbá átfesteni az újonnan beszerzett buszokat égszínkékre, mert így bárki láthatja mennyi új busz állt forgalomba vagy lett felújítva 2010 óta. A tervek szerint további 24 új troli és 47 új villamos is hamarosan hadrendbe áll.

Futár

Bár meglehetősen nehezen indult el a Futár, egészen minőségi különbség, hogy kész lett. Elég jó érzés tudni, hogy pontosan mikor jön a busz vagy a villamos és nem kell ezért kilépni az esőbe, vagy csekkolni a sötétben a táblát. Különösen jól sikerült a Futárt kiegészítő mobil app, mely egész nyugat-európai hatást kölcsönöz a közlekedésnek.

Új jegyautomaták és pénztárak

Sikerült megoldani azt a problémát is, hogy ha az ember nem valamelyik fontos csomópontban szállt fel a járműre, akkor is tudjon jegyet venni nem csak kp-val, hanem kártyával is. Jól kezelhetőek az automaták és bármelyik bank ügyfélszolgálatát lepipálják az új jegypénztárak.

Külön öröm, hogy a BKK új és egységes logókat csináltatott a járműveknek és szépen lassan véget ér az a káosz, ami eddig volt táblákból és jelzésekből. A logók elég jól néznek ki, hála a Design Terminál közreműködésének.

Sárga taxi

Véget ért a káosz a taxizásban is, itt is sikerült egységes külsőt kialakítani és a járműparkot is lecserélni, ami igencsak ráfért már a városra. Egy probléma maradt csak, a taxizás túl drága lett.

Fonódó villamosok

A buszok esetében is sikerült megoldani, hogy összevontak járatokat és meghosszabbítottak útvonalakat, ez nagyon kellene a villamosok esetében is. Szerencsére az ügy meglehetősen jól halad. Ahogy jövőre kész lesz az 1-es villamos meghosszabbítása is, és ha minden jól megy, akkor újra lesz villamos a Rákóczi úton és a Bajcsy-Zsilinszky úton is. És még a Gödöllői hév és a 2-es metró összekötésére is marad pénz.

’56-os villamos

Ha már a villamosok, nagyon klassz volt október 23-a körül, hogy a 4-6-os villamoson mindig bemondták, hogy az adott szakaszon éppen milyen események zajlottak. Előremutató és kiváló ötlet volt, pont az ilyen apróságok miatt is érzi azt az ember, hogy valami nagyon megváltozott Budapesten és ez már nem az a BKV, ahol Hagyó Miklós zabálta kétpofára a parizert.

Bubi

Szintén nehezen akart elindulni, de végül mégis csak sikerült beüzemelni a városi közbringarendszert.  És az első adatok azt mutatják, hogy a városlakók hamar megszerették az alternatív tömegközlekedést.

Összességében elmondható, hogy nem történtek egetverően nagy dolgok a fővárosi közlekedésben. Egyszerűen csak újra működik a város. Éppen ezért, mint hogy jó konzervatívok vagyunk, azt javasoljuk: azon ami működik, nem kell változtatni.

Közzétéve: 2014. november 24. Szerző: Edward Blake

A bejegyzés trackback címe:

http://spiler.blog.hu/api/trackback/id/tr86928101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Hozzászólások

komment hozzászólás